Створення логотипів. Брендгайд. Брендбук. ЛПР Створення логотипів.

 

ЩО ТАКЕ ЛОГОТИП

    Логотип - це унікальний знак або символ, що забезпечує впізнаваність на ринку. Подібні символи використовуються різними комерційними і некомерційними компаніями, державними організаціями, а також приватними особами. Лого також застосовується в якості товарного знака до різних продуктів.


    Логотип - це графічний символ, знак або емблема, що ідентифікує конкретну компанію, бренд, організацію або продукт. Він є візуальним представленням ідентичності та образу бренду. Логотипи використовуються для відрізнення та розпізнавання підприємств, їх товарів і послуг. Вони можуть складатися з унікальних символів, графічних елементів, літер, чисел або комбінації цих елементів. Логотипи часто використовуються на рекламних матеріалах, упаковці, веб-сайтах та інших медійних каналах, допомагаючи споживачам легко впізнати і сприймати бренд. Як правило, логотипи ретельно розробляються з урахуванням цілей бренду, його цільової аудиторії та естетичних принципів дизайну.

Для чого він потрібен

    Логотип потрібен для формування іміджу – по ньому люди зазвичай ідентифікують бренд і формують перше враження про нього. Він служить ще кільком цілям:

  • виділенню серед конкурентів,
  • захисту товару від підробок,
  • відображенню цінностей компанії,
  • створення позитивних асоціацій у клієнтів,
  • збільшення лояльності не тільки споживачів, а й партнерів.


ВИДИ ЛОГОТИПІВ

Існує стандартна класифікація логотипів:

  1. Графічний. Дані лого складаються тільки з картинки, що відображає суть, цінності або принципи компанії. Такий тип на ринку зустрічається рідше, але зате запам'ятовується краще. Подібні емблеми можуть містити різні знаки і символи, абстрактні елементи або ключових персонажів компанії.
  2. Текстовий. На таких знаках, навпаки, вказується тільки текст, графічні елементи відсутні. Але це не простий текст, а Стилізована назва компанії. При цьому напис виділяється більшою мірою красивим шрифтом. У свою чергу даний вид лого, відповідно до використовуваних німцями, ділиться на абревіатури (скорочення) і повні слова, назви торгових марок.
  3. Комбінований. У такому лого містяться і текстові, і графічні елементи. Сюди ще й відносять емблеми, в яких текст знаходиться всередині зображення.



    Не рекомендується використовувати елементи чужих логотипів, адже враження клієнтів про компанію буде зіпсовано. Рекомендую попередньо перевірити лого на унікальність. Для цього потрібно прибрати з нього текст і задати пошук по картинці в системі Google.

Як вибрати колір для логотипу

    У виборі кольору оптимальним буде використання двох кольорів і їх відтінків. Підбір варто проводити, орієнтуючись на психологію кольору в брендингу. Розберемо значення деяких популярних кольорів:
  • Жовтий колір в брендингу означає позитив і дружелюбність. Його дуже багато в оформленні точок швидкого харчування Mcdonald's - цей колір присутній в логотипі і дизайні упаковки в сусідстві з червоним. Дане поєднання стимулює апетит і викликає відчуття голоду. Інші фірми, які використовують жовтий, - National Geographic, IKEA, банк Тінькофф, Nikon і Shell.
  • Помаранчевий. Його використовують для передачі довіри. Колір можна зустріти в логотипах компаній, у яких більшу частину цільової аудиторії становить молодь. Наприклад, телеканал Nickelodeon, Amazon, браузер Firefox, напої Fanta.
  • Червоний колір має збудливий характер. Він яскравий, відразу ж привертає увагу, закликає до активних дій. Тому його часто можна зустріти на упаковках снеків і в ресторанах швидкого харчування. Деякі бренди використовують його, щоб переконати користувачів у високій швидкості сервісу. Приклади - той же Mcdonald's, Coca Cola, KFC і Burger King, Netflix, LEGO, Heinz, МТС і так далі.
  • Пурпурний або фіолетовий колір часто асоціюється з якістю і ексклюзивними речами, творчістю, фантазією і навіть компетентністю. З цієї причини він часто зустрічається у брендів з креативним підходом в рекламі. Приклади з пурпуровим кольором - Cadbury, Hallmark, Milka, Viber, Twitch і Yahoo!
  • Синій більше сприймається як чоловічий колір, хоча це вже стереотип. Він показує довіру, силу, надійність, і тому його можна зустріти в логотипах компаній, що працюють в цифровій індустрії. Приклади - IBM, Facebook, Twitter, Dell, HP, Intel, General Motors і Visa.
  • Зелений ми, звичайно ж, пов'язуємо з природою. Бренди, що використовують цей колір в лого, хочуть розповісти про натуральність і органічності своїх продуктів. Зелений ще й асоціюється зі світом, активним способом життя, здоров'ям або зростанням. Колір використовується компаніями Animal Planet і Land Rover, Subway, WhatsApp, Starbucks, NVIDIA, Acer і Leroy Merlin.

    Існують також чорно-білі комбінації, що транслюють нейтральність, спокій, баланс і прозорість бренду. В цей же час велика кількість різних кольорів в емблемі показує багатогранність компанії.

    Брендбук (Brandbook) - досить об'ємне видання, що містить в собі інформацію по фірмовому стилі компанії та правила його використання.

    Брендбук - головна книга компанії. Його відмінність від фірмового стилю полягає в тому, що фірмовий стиль призначений для споживача і покликаний виділити бренд з ряду конкурентів. Тоді як брендбук призначається для працівників компанії, в першу чергу для тих, хто займається просуванням бренду на ринку.

    Покликання брендбука - це опис цінностей бренду і способів донесення їх до споживачів:

  • Місія і філософія компанії (звичайно, якщо це не порожні слова, а визначальні фактори ведення бізнесу);

  • Опис цінностей бренду;

  • Опис ключових ідентифікаторів бренду;

  • Опис повідомлення бренду, яке передається споживачеві;

  • Опис каналів передачі повідомлення;

  • Опис методів передачі повідомлення (аудіо, відео, фото, тексти).

    Брендбук - це звід документів, що комплексно описують цінності бренду і стиль донесення їх до споживача, керівництво по правильному використанню фірмового стилю і образу бренду.
Основне завдання брендбуку - підтримувати однаковість ідеї бренду і його айдентики (фірмового стилю) у всіх вербальних і візуальних каналах комунікації, як внутрішніх, так і зовнішніх.

    Найчастіше в брендбук включаються:

1. Бренд-гайд (brandguide), де описується стратегічна платформа бренду: цільова аудиторія, позиціонування, основна ідея бренду, платформа бренду, повідомлення та ін. елементи, що мають відношення до стратегії бренду (За кордоном часто саме цей розділ називається брендбуком, він не містить правил і описів фірмового стилю, а містить опис суті бренду і його стратегії). Часто даний документ є внутрішнім документом компанії, не призначеним для надання зовнішнім підрядникам, так як є комерційною таємницею.

2. Гайдлайн (guideline) - паспорт стандартів фірмового стилю, який описує основну візуальну ідею бренду, правила побудови та використання фірмового стилю, фірмової айдентики (В Україні саме цю частину бренд-стандартів найчастіше називають брендбуком, хоча вона не містить опису стратегічної частини бренду, а представляє паспорт стандартів візуальної айдентики).

3. Катгайд (cutguide) - це паспорт певного процесу чи певного елемента комплексу маркетингу, критично важливого для бренду. Це можуть бути схеми з мерчандайзингу для товарів FMCG або фірмові стандарти будівництва та оздоблення роздрібних точок рітейлера. Катгайд це фактично інструкція з повним описом матеріалів і технологій, необхідних для реалізації маркетингового елементу. Настільки докладна інструкція необхідна підрядникам, що здійснюють виробництво носіїв фірмового стилю або лінійному персоналу компанії для якісної реалізації фірмових стандартів на місцях. Катгайд дозволяє компанії контролювати підрядників і співробітників і отримувати результат, відповідний стандартам бренду.

Робота за комп'ютером.

Створення логотипів.

Увага! Під час роботи з комп’ютером дотримуйтеся правил безпеки і санітарно-гігієнічних норм!

Завдання:

Створіть логотип для вигаданої компанії.

  1. Оберіть сферу діяльності компанії для якої буде створений логотип. Вигадайте назву компанії.

  2. Оберіть кольорову гаму.

  3. Створіть декілька ескізів, оберіть найбільш вдалий. Оберіть фігури і тексти, за допомогою яких буде побудоване зображення.

  4. Оберіть програмний продукт за допомогою якого буде побудований логотип.

Наприклад: Бесплантный Logo Maker , Wix Logo Maker, Turbo Logo, Designimo, Канва, Inkscape, Gimp тощо.

5. Побудуйте графічне зображення, дотримуючись вимог симетрії, пропорції, асоціативності, простоти, емоціональності.

6. Збережіть отримане зображення. Надайте учителю для перевірки.
























Комментариев нет:

Отправить комментарий